среда, 15 июня 2011 г.

ЗДЕШЕВЛЕННЯ ТА ПОЛЕГШЕННЯ, ЯКЕ НЕ ВІДБУЛОСЯ


Блоги, Олег Медуниця
15 июня 2011 в 15:45
7 червня 2011 року минув місяць з дня набрання чинності Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи – підприємця”.
Місяць достатній срок для того щоб в повній мірі оцінити задекларовані Президентом, Премьєр-Міністром здешевлення започаткування та полегшення ведення бізнесу субєктами господарювання.
Давайте проаналізуємо що на справді отримали юридичні особи та фізичні особи-підприємці з прийняттям вищезгаданого Закону.
Пояснювальна записка до проекту  цього Закону як основну його перевагу визнячала здешевлення та полегшення започаткування бізнесу.
Насправді перелік документів які надаються дла проведення державної реєстрації та сума реєстраційного збору не змінилися. Як і раніше для реєстрації потрібно заплатити через банкувську установу для фізичної особи 17 грн. а для юридичної 170 грн. Незрозуміло де ж тут здешевлення. Єдине, що змінилося так це те, що після державної реєстрації на руки замість Свідоцтва про державну реєстрацію отримується Виписка з Єдиного державного реєстру.
Тепер давайте розглянемо полегшення в веденні бізнесу.  Для підтвердження державної реєстрації пропонується використовувати безпосередньо відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, доступ до яких забезпечено зокрема через мережу Інтернет. У випадку необхідності підтвердити статус особи документом на паперовому носії, така особа може використовувати виписку із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців або її копію.” На перший погляд дуже слушна думка і дійсно могло б полегшити життя бізнесу. Нажаль полегшення та здешевлення не відбулося.
Що ж відбулося на практиці. Перше і мабуть основне, в тексті Закону і згадки немає про копії Виписок. Більше того як і передбачають прикінцеві положення Закону  Кабінет Міністрів України, міністерства,  інші  центральні органами   виконавчої   влади   почали приводити свої  нормативно-правові акти  у відповідність із цим Законом. Тля того щоб не обтяжувати себе, вони механічно замінили слова “свідоцтво про державну реєстрацію” на “виписку або витяг з Єдиного державного реєстру”. (У кого є сумніви з приводу “механічної” заміни можна на офіційному сайті Міністерства юстиції України ознайомитись з повідомленням про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи –підприємця”.)
Це призвело до того що весь бізнес країни для отримання ліцензій, заключення угод з контрагентоми, підписання договорів, підтвердження свого статусу і т.д. вимушений звертатися до державних реєстраторів за Випискою або Витягом. Переконаний, бізнес знає що вартість Виписки становить 17 грн. а Витягу 51 грн. плюс 3 грн. 40 коп. за кожен бланк. І ці кошти ідуть на рахунок державного підприємства “Інформаційно-ресурсний центр”.  Як свідчать підприємці справа не в грошах а в нервах і витраченому часі. Саме того державного підприємства яке повинно було б забезпечити через Інтернет доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру. Хочеться відмітити що такий доступ був раніше, але  його було скасовано прийнятим  Кабінетом Міністрів України розпорядженням №32-р від 19 січня 2011 року.
 Крім того виросло навантаження на державних реєстраторів. Підприємці та юридичні особи змушені годинами стояти в чергах. Особливо це помітно в обласних центрах та великих містах. Не можу ручатися за всіх але більшість реєстраторів професійні і порядні люди що такими змінами фактично як то кажуть “брошені під танки” і фізично не можуть справитися з таким обсягом роботи.
Додатково як “побічний ефект” цього Закону хочу відмітити необхідність при проведенні будь яких операцій при веденні бізнесу постійно отримувати інформацію з Єдиного державного реєстру. Це повязано з тим, що на відміну раніше заведеного порядку, Свідоцтва про державну реєстрацію не “анулюються” навіть після припинення юридичної особи або фізичної особи-підприємця. Крім того субєкт господарювання може мати одночасно “на руках” декілька виписок з різними відомостями. Тому бізнес постійно повинен тримати руку на пульсі.
Так що, щановні бізнесмени, здешевлення та полегшення поки що відкладається. Нажаль на невизначений час.

Панове автомобілісти, а для Вас ми скоро вімінемо техогляд і полегшення торкнеться і Вас.

Комментариев нет:

Отправить комментарий